reklama

tenis

Tenis je šport, ktorý mám najradšej. Venujem sa mu aktívne siedmy rok po sebe. Neviem si predstaviť ak mi niekto povie, že musím prestať hrať. Nedokázala by som to.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Takisto ako pri iných veciach, športoch začiatky sú najťažšie. Čo je to vlastne tenis pre tenistu? Je to pre neho všetkým šťastím, radosťou no i bolesťou a smútkom. Keď vstupuje na kurt všetky myšlienky, pocity, starosti z hlavy vyhodí. Mám už veľa zápasov za sebou. Každý jeden, či už prehratý alebo vyhratý, mi priniesol skúsenosti, ponaučenia. Veta:,, Vyhrala som!" človeka spraví šťastným. Ale synonymum slova vyhrať je prehrať. V tenise je tekéto slovo časté ale neznamená koniec. Keď po prehratom zápase premýšlam, v čom som spravila chybu, čo som mala inak zahrať, nájdem tam veľa chýb, nedostatkov ale z opačného hľadiska vždy je tam jeden dva momenty s ktorými som spokojná. Z každej prehry sa dá získať ponaučenie. Vrátim sa k vetám:,, Vyhrala som." , :,, Prehrala som." niektorí ľudia si pomyslia, že to bolo bez boja, no nie. Každý zápas je boj. Niekedy ľahší, ale niekedy poriadne drsný. Bojujeme sami so sebou, so svojou trpezlivosťou, rozumom, chcením. V predošlej vete som spomenula slovo ,,chcenie". Slovo chcem pozná aj malé dieťa, vyjadruje, že chcem niečo dosiahnuť, spraviť a to je to hlavné v každom jednom športe. Úspech dosiahneme jedine tým, že chceme. Nič nedosiahneme, ak nás do toho tlačia rodičia alebo to robíme preto, že musíme. Je to len o nás. V prvom rade musíme byť my ochotní niečo preto obetovať. Obetovať kamarátov pre šport je v mojom veku veľmi ťažké, obetovať svoj voľný čas kvôli tréningom. Sú chvíle, kedy chcem so všetkým prestať, skončiť s tenisom, no potom si spomeniem na dôvod prečo som začala. Toto sú tie slová, ktoré by si mal povedať každý, keď chce s niečím skončiť, uvedomiť prečo vlastne začal. Videl si v tom úspech??? Otázka ktorú si kladiem veľmi často. Aj tú najmešiu, najjednoduchšiu vec čo sme spravili, aj to malo svoj dôvod prečo začať. Výsledkom chcenia je výhra. Keď niečo chceme a veríme v to, dokážeme zvíťaziť aj napriek prekážkam, ktoré sa nám do cesty postavia. Tenis nie je ako football, hokej iné tímové športy.Tenis hráš sám za seba, za svoje chyby si môžeš sám, nikto iný. Najkrajšia vec pre tenistu je, keď odchádza z kurtu s pocitom, že vydal zo seba všetko. Preto sa nikdy netreba vzdávať a ísť za tým čo chceme my a nie ostatní.

Simona Zárecká

Simona Zárecká

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som mladý človek s vlastnými názormi. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu